Mailinställningar
Notera att ditt användarnamn är hela e-postadressen och att vi kräver autentisering/verifiering för utgående e-post.
För att ansluta med en e-postklient till våra e-postservrar använder du nedanstående inställningar.
mail.bjarenet.com
Servertyp
Port
Protokoll
Inkommande (IMAP)
993
(SSL/TLS)
Inkommande (POP)
995
(SSL/TLS)
mail.bjarenet.com
Servertyp
Port
Protokoll
Utgånde (SMTP)
465
(SSL/TLS)
Utgånde (SMTP)
587
(STARTTLS)
Vi har tre olika storlekar för uppgradering, alternativ för betalning per MÅNAD eller per ÅR:
(Spara 20% när du betalar för uppgraderingen årsvis)
Betalning månadsvis
58.8kr
Betalning årsvis
588kr
Betalning månadsvis
94.8kr
Betalning årsvis
948kr
Betalning månadsvis
166.8kr
Betalning årsvis
1668kr
Eventuell uppsägning av avtal ska ske via mail från berört epost konto till support@nadox.se, avtal förnyas automatiskt vid periodens slut.
Vid uppsägning av avtal nergraderas kontot åter till 0,5Gb efter periodens slut.
Överstiger det 0,5GB vid avslut har man 1 vecka på sig att korrigera ner mängden mail på kontot annars deaktiveras kontot.
Det är tyvärr inte möjligt att skapa fler gratis e-postkonton, men du kan enkelt välja någon av våra betalversioner.
Nadox IT service
Du är alltid varmt välkommen att kontakta supporten för att få hjälp med din mail eller andra tekniska problem.
Vi debiterar från 499:-
Frågor och svar om
vanliga e-postproblem
Om du inte når din mail kan det vara att du har felaktiga konto uppgifter på någon av dina enheter.
Kommer det flera inloggningsförsök mot serververn med felaktiga inställningar, 10 gånger på 10 min så kommer din IP adress spärras under 30 min.
När denna tid löper ut fungerar din mail som vanligt fram tills att den enhet med fel uppgifter försökt 10 gånger på nytt och spärrar din IP adress igen. Detta kommer forsätta tills man korrigerat enheten som försöker logga in med felaktiga uppgifter.
Vänligen kontrollera dina uppgifter på ALLA dina enheter mot korrekta inställningar under fliken Inställningar eller följ guiderna som finns under fliken Guider.
Din mailkorg har ett utrymme på 0,5GB och när det fylls till 80% skickas ett automatiskt meddelande ut att din mailkorg snart är full. När din mailkorg är fylld till 100% kommer du inte att kunna ta emot meddelanden. Det är därför viktigt att du rensar bort meddelanden i både inkorgen och skickat korgen för att frigöra utrymme och glöm inte att tömma papperskorgen när du är klar.
Är du tveksam kan du se exakt hur mycket utrymme du använder av mailen genom att logga in på Webmailen.
Du kan alltid uppgradera din mailkorg till ett större utrymme under fliken Uppgradering
Om du från den 1 Februari får upp en ruta i ditt mailprogram eller i din telefon att lösenordet är felaktigt behöver du ENDAST ersätta EKT eller BJK användarnamnet mot din epost adress och trycka fortsätt.
Verkar inte användarnamnet vara felet testa att logga in med din e-post address och lösenord i webmailen. Fungerar inte detta har du troligen fel lösenord. Lösenordet är oftast ett slumpvis utvalda bokstäver och siffror du fått från Bjäre Kraft. Hittar du inte lösenordet kontaktar du supporten via mail för att få ett nytt.
för BjareNET/EKTV
Vi tillämpar en policy för inaktiva e-postkonton för att säkerställa att våra tjänster
fungerar effektivt och säkert. Denna policy gäller alla e-postadresser som slutar på
bjarenet.com och ektv.nu.
Vad räknas som inaktivt?
Ett konto anses inaktivt om det inte används på 9 månader. Med användning menas att:
Undantag
Vad händer med inaktiva konton?
Om ett konto inte används under 9 månader kan följande ske utan varning:
Kan någon annan använda min e-postadress om den raderas?
Nej. När ett konto raderas permanent kan ingen annan ta över eller använda samma epostadress. Vi skyddar våra användare genom att säkerställa att varje e-postadress förblir unik och aldrig återanvänds.
Varför kan jag inte få tillbaka en raderad e-postadress?
För att upprätthålla säkerhet och effektivitet:
Därför tillåts inte återaktivering av en raderad adress.
Så undviker du att ditt konto påverkas
Vanliga frågor
Kommer jag att få en varning innan kontot stängs av?
Nej, vi skickar inga varningar eller påminnelser innan ett konto stängs av på grund av inaktivitet.
Vad händer med data från raderade konton?
All data, inklusive e-postmeddelanden, raderas permanent och kan inte återställas.
Kan betalda konton påverkas av inaktivitet?
Nej, så länge betalning sker enligt avtalet påverkas inte betalda konton, oavsett användningsgrad.